۱۳۹۶/۱/۷
Englishجستجوتماس_بامانقشه_سایتصفحه_اصلی//
/
tl tr
راهنماي پذيرش متقاضيان مجوز اكچوئري رسمي بيمه

1.        فرآيند، نجوه اطلاع و شركت در آزمون اكچوئري رسمي بيمه:

-          برگزاري يك دوره آزمون كتبي حسب نظر هيات عامل بيمه مركزي و اطلاع رساني آن با عنوان آگهي اعطاي مجوز مذكور از طريق سايت بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران (قسمت اطلاعيه ها) و برخي از روزنامه هاي كثيرالانتشار.

-          ثبت نام متقاضيان حايز شرايط مجوز مذكور در سامانه الكترونيكي سنهاب بيمه مركزي.

-           بررسي اطلاعات، مدارك و مستندات متقاضيان و اعلام اسامي واجدين شرايط شركت در آزمون كتبي در پرتال بيمه مركزي.

-          آزمون كتبي به صورت تشريحي و طي دو روز انجام مي گيرد.

-          اعلام اسامي قبول شدگان در پرتال مذكور و متعاقب آن درج برنامه زمانبندي مصاحبه تخصصي از قبول شدگان و معافين از آزمون كتبي در پرتال.

-          تشكيل پرونده توسط قبول شدگان در سامانه الكترونيكي به منظور دريافت مجوز، با ارائه مدارك زير شامل: تعهدنامه هاي مربوطه، گواهي عدم سوء پيشينه كيفري موثر، مدارك شناسايي، استعلام از سامانه مبارزه با پولشويي، استعلام از دفتر مركزي حراست، تسويه حساب از محل فعاليت متقاضي، رضايت نامه عملكرد از محل فعاليت قبلي متقاضي، تضمين مناسب به صورت وجه نقد يا اوراق مشاركت تضمين شده بي نام با قابليت بازخريد قبل از سر رسيد.

-          صدور مجوز فعاليت مذكور توسط اداره كل پذيرش موسسات و دفاتر بيمه اي بيمه مركزي و همزمان ابلاغ آن به شركتهاي بيمه جهت همكاري با دارنده مجوز.

 

منابع آزمون كتبي و تغييرات احتمالي آن براي هر دوره از طريق پرتال رسمي بيمه مركزي ج.ا.ايران اطلاع رساني مي گردد .

شرايط شركت در آزمون كتبي عبارتند از: داشتن حداقل 25 سال سن - داشتن حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد آمار بيمه (اكچوئري) و حداقل 4 سال سابقه كار يا ساير رشته مرتبط شامل آمار، رياضي، بيمه، اقتصاد، و مديريت مالي با حداقل 6 سال سابقه كار.

اطلاعات تكميلي در آيين نامه شماره 78 كه در پرتال قابل دسترسي مي باشد وجود دارد.

 

2.        مدارك لازم جهت دريافت مجوز فعاليت اكچوئري رسمي بيمه حقيقي :

-          ارائه مدارك توسط قبول شدگان در مصاحبه، جهت تشكيل پرونده الكترونيكي:

-          تهدنامه هاي مربوطه.

-          گواهي عدم سوء پيشينه كيفري موثر.

-          گواهي عدم اعتياد به مواد مخدر.

-          مدارك شناسايي.

-          نتيجه استعلام از سامانه مبارزه با پولشويي.

-          نتيجه استعلام از دفتر مركزي حراست.

-          تسويه حساب از محل فعاليت در صنعت بيمه.

-          تخصيص كد و كلمه عبور به متقاضي جهت وارد نمودن اطلاعات در سامانه سنهاب.

-          در نهايت تاييد اطلاعات توسط اداره كل پذيرش موسسات و دفاتر بيمه اي و صدور مجوز فعاليت و همزمان ابلاغ آن به شركتهاي بيمه جهت همكاري با دارنده مجوز.

 

3.        مدارك لازم جهت دريافت مجوز فعاليت اكچوئر رسمي بيمه حقوقي:

متقاضيان اين مجوز اشخاصي هستند كه قبلاً طي فرايند بند 2 نسبت به تكميل پرونده الكترونيكي اقدام نموده اند كه متعاقب آن بايد اقدامات زير را نيز به عمل آورند:

-     ارائه درخواست كتبي تاسيس موسسه به بيمه مركزي.

-     متقاضيان تاسيس موسسه اكچوئري رسمي بيمه بايد پروانه فعاليت اكچوئري حقيقي داشته باشند.

-     تعداد اعضا يا شركا نبايد كمتر از سه نفر باشند.

-     تاييديه اداره ثبت شركتها در خصوص نام مؤسسه.

-     تكميل فرم مشخصات مؤسسه.

-     گواهي پرداخت سرمايه موسسه.

-     دريافت و بررسي مدارك شناسايي اعضاي هيأت مديره، مدير عامل، سهامداران و بازرسين

-     اخذ اظهارنامه ثبت موسسه.

-     اخذ اساسنامه موسسه.

-     تكميل صورتجلسات مربوطه و ليست سهامداران.

-     اخذ آگهي تاسيس موسسه .

-     دريافت آگهي روزنامه رسمي.

-     دريافت تعهدنامه هاي مربوطه.

-     دريافت برگ عدم سوء پيشينه كيفري .

-     تخصيص كد و كلمه عبور به متقاضي جهت وارد نمودن اطلاعات در سامانه سنهاب.

-     در نهايت تاييد اطلاعات توسط اداره كل پذيرش موسسات و دفاتر بيمه اي و صدور مجوز فعاليت و همزمان ابلاغ آن به شركتهاي بيمه جهت همكاري با دارنده مجوز.

 

تلفن تماس 02124551378

       ساعت كاري:  7:30  الي   16:00 



براي دريافت فايل راهنما اينجا كليك كنيد. 

 

bl br
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
تعداد بازدیدکنندگان امروز 3360 تعداد بازدیدکنندگان دیروز 4858 تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 7255482 تعداد کاربران بر خط 21 تعداد کاربران لاگین بر خط 0
Powered by DorsaPortal