ما به عنوان نهاد نظارتي و تنظيم مقررات، صنعت بيمه را به سوي جايگاهي كه همگان آسودگي خاطر را به طور واقعي احساس و تجربه كنند،رهبري مي كنيم 

 
صفحه اصلی
آشنايي با وظايف و ساختار هيات و نحوه طرح شكايت در هيات

هيات رسيدگي به اختلافات نماينده و شركت بيمه

«هيات رسيدگي به اختلافات نماينده و شركت بيمه» به موجب ماده 20 آيين نامه تنظيم امور نمايندگي بيمه (شماره 75) به منظور رسيدگي به اختلافات نماينده و شركت بيمه در رابطه با مقررات آيين نامه ياد شده و قرارداد نمايندگي بيمه تشكيل مي شود و تصميمات متخذه آن پس از امضاي اعضاي هيئت (شامل نماينده بيمه مركزي ج.ا.ا ، نماينده منتخب سنديكاي بيمه گران ايران و نماينده منتخب انجمن‌هاي صنفي نمايندگان بيمه) به طرفين اختلاف اعلام مي شود. اين تصميمات براي طرفين قطعي و لازم الاجرا مي باشند.

حسب ماده 8 «دستورالعمل نحوه تشكيل جلسات و اتخاذ تصميم هيات رسيدگي به اختلافات نماينده و شركت بيمه» كه مطابق آن «تقاضاي رسيدگي به اختلاف بايد مستند و در چارچوب تعيين شده از سوي دبيرخانه هيئت تنظيم شده باشد» شركتهاي بيمه و نمايندگان آنها مي توانند از طريق مراجعه به سامانه نظارت و هدايت الكترونيكي بيمه (سنهاب) و طي فرايند مربوطه نسبت به طرح شكايات خود اقدام نمايند.

 
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
تعداد بازدیدکنندگان امروز 60 تعداد بازدیدکنندگان دیروز 133 تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 122024 تعداد کاربران بر خط 0 تعداد کاربران لاگین بر خط 0
Powered by DorsaPortal