چاپ        ارسال به دوست

ارزیابی دپارتمان فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت بیمه کشور

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، دپارتمان فناوری اطلاعات شرکت های بیمه ای را ارزیابی می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، فرآیند این ارزیابی دارای مراحل مختلفی است که مرحله دوم آن با موضوع بررسی مشترک فرم‌های خوداظهاری از روز شنبه مورخ 17/6/1397 در حال انجام است و تا اواسط مهرماه سال جاری ادامه دارد.
ارزیابی صورت گرفته با هدف سنجش وضعیت فناوری اطلاعات صنعت بیمه و شناخت نقاط قوت و قابل بهبود شركت‌های بیمه برای سیاست گذاری مناسب و ارتقا سطح فناوری اطلاعات صنعت بیمه انجام می شود. بدیهی است که این امر موجب رقابت، ایجاد وحدت رویه و همراستایی در برنامه های فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و شرکت ها، استاندارد سازی فعالیت های الکترونیکی و بهبود خدمت رسانی به بیمه گزاران می شود.
در این ارزیابی، رتبه بندی شرکتها بر مبنای شاخص های «تعامل با سنهاب، استانداردها و روش هاي توسعه نرم افزار، پشتيباني و نگهداري از نرم افزارها و سخت افزارها، امنيت شبکه و اطلاعات، خدمات الکترونيکي، زيرساخت مرکز داده (لايه های فيزيکي و شبکه)، طرح تداوم کسب و کار، منابع انساني حوزه فناوري اطلاعات، هوش تجاري، نقشه راه اصلي توسعه فناوري اطلاعات، شناسایی تقلب و تخلف» صورت می گیرد که هریک از این شاخص ها دارای وزن متفاوت بوده و مهمترین و بیشترین درصد وزنی، مربوط به شاخص «تعامل با سنهاب» است.
مقرر است ارزیابی وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت های بیمه به صورت دوره ای و از طریق سامانه ارزیابی بیمه مرکزی انجام شود.


١٥:٥٠ - چهارشنبه ٤ مهر ١٣٩٧    /    شماره : ٣١٦٥    /    تعداد نمایش : ٢٦٦







بازگشت به صفحه قبل